کنترل خسارت‌های ناشی از سیلاب با بیمه سیل بیمه دانا

Flood Insurance

خدمات بیمه دانا

 

بیمه سیل چیست و چرا باید از آن استفاده کنیم؟

حوادث تلخ می‌توانند چشم‌های آدمی را برای یافتن راه زندگی پر سعادت باز کنند و مانع وقوع دوباره حادثه و تکرار فاجعه شوند، برخی از متخصصان تاریخ معتقدند که اگر جنگ‌های چند صدساله صلیبی رخ نمی‌داد هرگز دوره رنسانس در اروپا و در پس آن زندگی پر رفاه بشر مدرن شکل نمی‌گرفت.

اگر حوادث تلخ تصادف‌های سهوی وجود نداشت لزوم همگانی شدن بیمه شخص ثالث به‌قدری که امروز بر ما آشکار است روشن نمی‌شد. سیل‌های اخیر شمال تا جنوب ایران که از اواخر سال ۱۳۹۷ و اوایل سال ۱۳۹۸ خسارت‌های فراوانی به خانواده‌ها، شهرها، سازمان‌ها، دولت، زیرساخت‌ها و … وارد کرد می‌تواند آیینه عبرتی باشد تا هم‌زمان با یافتن راهی برای کاهش خسارت‌های بر جای ماند از وقوع دوباره آن جلوگیری کنیم و تدبیری برای روزی که دوباره چنین خسارت‌هایی بر بخشی از این سرزمین وارد شد، در سر داشته باشیم.

 

پیش‌بینی سیل ممکن است؟

اقلیم شناسان ایران برای بیان این نکته که چنین سیل‌هایی را در آینده خواهیم دید تردید دارند، همان‌طور که دیدیم احتمال وقوع آنچه دانشمندان از پیش‌بینی آن ناتوان بودند وجود دارد و تحقیقات بسیار و طولانی و بلندمدتی نیاز است تا بتوان درباره تغییرات اقلیمی در ایران نظری قاطع داد، همین نکته کافی است که بدانیم از دید دانشمندان احتمال وقوع هرکدام از سیل‌هایی که امسال دیدیم ۷۰ سال یک‌بار بوده است ولی تغییرات اقلیمی شدیدی در ایران و در جهان وجود دارد که پیش‌بینی کردن را غیرممکن می‌کند. اهمیت این پیش‌بینی‌ها ازاین‌جهت است که زمین، خانه، محل کار، وسایل، تجهیزات و تأسیسات و به‌طورکلی زندگی افرادی ممکن است دچار حادثه‌ای شود که پیش‌بینی آن به‌سادگی ممکن نیست، چه راه‌هایی برای کنترل یا کاهش یا جبران این خسارت‌ها وجود دارد؟

 

اقلیم ایران

خدمات بیمه دانا

به گفته دانشمندان اقلیم‌شناسی که در پی کشف قانونمندی حاکم بر سامانه اقلیمی هستند تقریباً هرساله در مناطقی از ایران به‌خصوص جنوب و جنوب غرب شاهد بارش‌های شدیدی هستیم که موجب سیل‌های مخرب همراه با خسارت‌های مالی و جانی فراوان می‌شود. منشأ این بارش‌ها تحت عنوان «کم‌فشار سودانی» یا «زبانه کم‌فشار دریای سرخ» شناخته‌شده است، دلیل این سیلاب‌ها که گاهی شدت خسارت‌های آن مانند سیل ابتدای سال ۱۳۹۸ را ۳۵ هزار میلیارد تومان تخمین زده می‌شود هر چه باشد برای فرد آسیب‌دیده فرقی ندارد.

 

بیمه سیل بیمه دانا راهی در کنار سایر راهکارها برای کنترل خسارت

خسارت‌های ناشی از سیل که یکی از عمده‌ترین بلایای طبیعی در ایران است و ازاین‌رو که به‌مرور بر مقدار آن افزوده می‌شود و خسارات محسوس و غیر محسوس آن بخش گسترده‌ای از افراد را درگیر می‌کند نیازمند توجه است، راهکارهای متعددی برای جلوگیری از خسارت سیل وجود دارد که به ارگان‌ها و سازمان‌های متفاوتی مربوط می‌شود، یکی از راه‌هایی که باعث کاهش خسارت در واقعه نمی‌شود ولی امکانات مناسبی در اختیار افراد قرار می‌دهد تا خسارات را جبران کنند بیمه است. حمایت جامعه خسارت‌دیده، پخش شدن هزینه‌ها در زمان و مکان و بازسازی منطقه آسیب‌دیده در کمترین زمان از ویژگی‌های مثبت بیمه سیلاب است که در بسیاری از مراکز ارائه خدمات بیمه تحت عنوان بیمه آتش‌سوزی و بیمه بلایای طبیعی به مشتریان ارائه می‌شود.

 

بیمه سیل شرکت بیمه دانا، خیال راحت، جبران قطعی خسارت

برای پیشگیری از بلایای طبیعی و پیش‌بینی آن راهکارهای گوناگونی از سوی محققان ارائه‌شده است و سازمان‌های بسیاری در تلاش برای یافتن زمان دقیق وقوع بلایای طبیعی هستند ولی تجربه نشان می‌دهد باوجود تلاش‌های متخصصین جلوگیری از تمامی خسارات امکان‌پذیر نبوده و واقعه اتفاق می‌افتد، خسارات سیلاب گسترده است، مناطق مسکونی، تأسیسات، زمین‌های کشاورزی و زیرساخت‌ها را در برمی‌گیرد و کنترل این میزان گسترده از خسارت با یک روش امکان‌پذیر نیست. یکی از روش‌های بهینه برای کنترل خسارت‌های سیلاب پخش هزینه‌ها در بین جامعه خطرپذیر و در طول زمان است.

 

بیمه دانا و حمایت‌های پس از حادثه

فرد آسیب‌دیده در موقعیتی به‌ناچار گرفتار آمده، وسایل زندگی او به‌طور کامل از بین رفته است و نیازمند جبران این خسارت‌ها است، ارگان‌هایی برای جبران این خسارت وجود دارند که ممکن است تا حدی کمک‌رسان باشند، همیاری مردمی در چنین موقعیت‌های وجود دارد ولی هیچ‌کدام قابل پیش‌بینی نیست، بیمه تنها گزینه‌ای است که هم ازنظر روانی خیال افرادی که در منطقه خطرپذیر (نقاطی که درگذشته سیل داشته‌اند، مسیل رودها و نزدیکی به سدها و رودخانه‌ها که باسیل‌ها اخیر ظن آن می‌رود که گسترده‌تر از پیش شده باشند) زندگی می‌کنند (در سیل اخیر ۲۵ استان کشور درگیر سیل بودند) را راحت می‌کند و هم با اطمینان جبران خسارت‌های احتمالی را ممکن می‌سازد.

 

روز مبادا با بیمه آتش‌سوزی و بلایای طبیعی بیمه دانا

خدمات بیمه دانا

در فرهنگ ما روزی که دوست نداریم برسد را مبادا نامیده‌اند، ما هم امیدواریم رخدادهای ناخوشایند کمتر رخ دهد و ایران روی زشت بلایای طبیعی را نبیند، ولی نگرانی از وقوع بلایای طبیعی بخش هشیار و آگاه ذهن را درگیر می‌کند و چه‌بهتر که در چنین شرایطی با تصمیمی صحیح جانب احتیاط را رعایت کرده و خود را اگرنه از گزند حوادث که در برابر ناچاری پس از وقوع حادثه ایمن کنیم.

 

بیمه دانا نمایندگی بیمه

بیمه دانا برای ارائه خدمات بیمه و بهره‌مندی اقشار مختلف جامعه از حمایت‌های درمانی و پشتیبانی پس از حادثه در سال ۱۳۵۳ شرکت خود را احداث کرد. از آن سال تا امروز خدمات بیمه متنوعی را به ایرانیان عرضه نموده و تمایل روزافزون بیمه‌گذاران به شرکت بیمه دانا بیانگر خوش‌نامی و اطمینان افراد به این شرکت است. نمایندگی بیمه دانا سعادت‌آباد با ۱۷ سال سابقه درخشان در ارائه خدمات بیمه به ساکنین منطقه و سایر بیمه‌گذاران سهمی مهم در خانواده بزرگ بیمه‌ای کشور ایفا می‌کند، کارشناسان توانمند، ارائه خدمات به شرکت‌های بزرگی مانند شرکت ملی بازرگانی گاز ایران، توسعه کشاورزی هزاره سوم، پارس ماستر و پاسخگویی و ارائه انواع مشاوره بیمه‌ای به بیمه‌گذاران از مهم‌ترین ویژگی‌های این نمایندگی بیمه دانا در سعادت‌آباد است.

 

بیمه آتش‌سوزی بیمه دانا

خدمات بیمه دانا

در طرح جامع آسایش‌خانه و خانواده بیمه دانا تعهد می‌کند که ساختمان و تأسیسات و اثاثیه منزل مسکونی فرد بیمه‌شده در مقابل خطرات و حوادث آتش‌سوزی، انفجار، صاعقه، سيل، سرقت اثاثيه و زلزله بیمه گردد. همچنین علاوه بر بیمه موارد فوق جبران هزينه اجاره و اسكان موقت بيمه‌گذار و افراد خانواده او نیز تحت پوشش بیمه دانا قرار می‌گیرد. بیمه دانا خسارت ناشی از هم‌جواری آتش‌سوزی، سیل و حوادث ذکرشده را نیز شامل می‌گردد. سایر خدمات بیمه آتش‌سوزی در قالب طرح‌های بیمه آتش‌سوزی عمومی، بیمه با شرایط اظهارنامه‌ای، بیمه با شرایط جایگزینی و بازسازی، گواهی بیمه آتش‌سوزی با حوادث طبیعی منازل و همچنین طرح جامع واحدهای صنفی ارائه می‌شود که این نمایندگی بیمه در سعادت‌آباد آماده ارائه هرگونه مشاوره و خدمات در این زمینه است.

 

خواهشمند است در صورت تمایل به ارائه مشاوره درخواست خود را در لینک https://aryabime.com/pay-insurance/ ثبت فرمایید و یا با شماره تماس ما 24 ساعته این نمایندگی بیمه دانا در سعادت‌آباد 02122093082 تماس حاصل فرمایید.

تماس با ما


منابع:

بیمه سیلاب راهکاری دشوار ولی ضروری برای ایران، محمد تقی دستورانی، کنفرانس مدیریت سیلاب‌های شهری، ۱۳۸۹

اقلیم‌شناسی سینوپتیکی بارش‌های سیل را با منشأ منطقه دریای سرخ در خاورمیانه، عباس مفیدی، تحقیقات جغرافیایی ۱۳۸۸

وب‌سایت بیمه دانا سعادت‌آباد https://aryabime.com/