بیمه دانا سعادت آباد

 

در مقالات پیشین کارشناسان این نمایندگی بیمه دانا در سعادت‌آباد ، بیمه نامه شخص ثالث را از دیدگاه‌هایی همچون؛ طرح مهر دانا، شرح اقدامات مهم بعد از بروز تصادف بیمه بدنه  و نیز توضیحات حذف کوپن بیمه شخص ثالث  بیمه دانا این نوع از بیمه نامه‌ها موردبحث و بررسی قرار داده‌ایم.

اما در این مقاله مهم که مختص به بیمه نامه شخص ثالث کوتاه‌مدت بیمه دانا است ، صرفاً خواسته‌ایم با زبانی ساده در جهت رفع ابهامات ذهنی شما عزیزان در مورد ماهیت بیمه نامه شخص ثالث کوتاه‌مدت، مزایا و معایب، حق بیمه و شرایط صدور آن در این نمایندگی بیمه گامی مثبت و روبه‌جلو برداشته باشیم.

ماهیت بیمه نامه شخص ثالث کوتاه‌مدت بیمه دانا

اجباری بودن بیمه نامه شخص ثالث، بیمه مرکزی را بر آن داشت که با اعمال تغییرات اساسی، از محدودیت‌های افراد با شرایط خاص مانند افرادی که توان پرداخت یکجای حق بیمه خود را ندارند و یا افرادی که قصد فروش خودرو خود رادارند به‌راحتی عبور نکند و با اجرای بیمه نامه شخص ثالث کوتاه‌مدت، عقد قرارداد یک‌ساله را به کوتاه‌تر از یک سال ازجمله به‌صورت  3 ماهه و 6 ماهه کاهش دهد.

ماهیت اجرایی این نوع از بیمه نامه برای افراد با شرایط خاص تعریف‌شده است که در صورت دارا نبودن شرایط خرید یک‌ساله این بیمه نامه، متحمل هزینه‌های سنگین و خسارات جبران‌ناپذیر جانی و مالی نشوند.

بیمه نامه شخص ثالث کوتاه‌مدت بیمه دانا دارای خصوصیاتی است که با توجه به شرایط بیمه‌گذاران می‌تواند مزایا و یا معایب این نوع از بیمه نامه شخص ثالث را رقم بزند.

 

درخواست صدور بیمه نامه
 

 

مزایای بیمه نامه شخص ثالث کوتاه‌مدت بیمه دانا

  • افرادی که قصد دارند در طول زمان مشخصی خودروی خود را به فروش برسانند و یا بخواهند از خودروی خود برای زمان محدود استفاده کنند، با استفاده از این بیمه نامه می‌توانند با مبلغ کمتری نزد شرکت بیمه دانا و این نمایندگی بیمه دانا در سعادت‌آباد اقدام به صدور بیمه نامه شخص ثالث کوتاه‌مدت 3 ماهه و 6 ماهه کنند.
  • افرادی که توان پرداخت یکجای حق بیمه شخص ثالث بلندمدت را ندارند و بار مالی زیادی را برای آن‌ها در پی دارد می‌توانند با خرید این نوع بیمه شخص ثالث از این نمایندگی بیمه همانند استفاده از  طرح مهر دانا، ریسک استفاده از وسیله نقلیه خود را به شرکت بیمه دانا منقل کرده و موجب کاهش 40 تا 50 درصدی آمار نداشتن این بیمه نامه اجباری باشند.
  • زمانی که بیمه نامه قبلی شما به‌صورت کوتاه‌مدت صادرشده به‌عنوان‌مثال به‌صورت 6 ماهه می‌توانید با خرید بیمه نامه شخص ثالث کوتاه‌مدت به مدت مکمل میزان بیمه قبلی ( 6 ماهه دیگر ) از این نمایندگی بیمه دانا در سعادت‌آباد ، سابقه عدم خسارت سالانه خود را کامل کرده تا در صورت عدم دریافت خسارت در مدت مکمل یک سال به سابقه عدم خسارت خود نزد شرکت بیمه دانا بیفزایید .

معایب بیمه نامه شخص ثالث کوتاه‌مدت

  • حق بیمه شخص ثالث کوتاه‌مدت گران‌تر از بیمه نامه ثالث یک‌ساله است، زیرا ضمن افزایش هزینه‌های اداری ، بیمه دانا تعهدات مشابهی در مدت‌زمان کمتری داشته که باعث تحمیل بار مالی و ریسک بیشتری به شرکت بیمه دانا می‌گردد .
  • ازجمله مواردی که افراد با شرایط عادی از داشتن این نوع از بیمه نامه امتناع می‌ورزند، گم‌شدن بخشی از سابقه عدم خسارت چراکه  افزایش  تخفیف عدم خسارت  سالانه بوده و تا زمانی که مجموع بیمه نامه‌های کوتاه‌مدت به جمع یک سال برسد امکان‌پذیر نیست که این نیز مستلزم پرداخت چند بار هزینه اضافی  بیمه کوتاه‌مدت است به‌عنوان‌مثال اگر بیمه نامه ثالث داشته باشیم  که با 10 درصد و دو سال تخفیف عدم خسارت به‌صورت شش ماه صادرشده و فاقد خسارت است را به‌صورت یک‌ساله تمدید نمایم  عدم خسارت این شش ماه هیچ‌گاه در میزان تخفیف عدم خسارت بیمه‌ای ما محاسبه نمی‌شود .
  • با خرید بیمه نامه شخص ثالث کوتاه‌مدت شما مجبورید(نسبت به مدت این نوع از بیمه نامه‌ها) چند بار در سال جهت تمدید اقدام نمایید که این امر موجب صرف هزینه‌های بیشتر ازنظر زمانی و همچنین ایاب‌وذهاب و … برای شما می‌شود.
  • در زمان فروش خودرو مدت باقی‌مانده و میزان تخفیف عدم خسارت در قیمت‌گذاری و چانه‌زنی با خریدار مؤثر بوده و داشتن بیمه نامه شخص ثالث با درصد تخفیف عدم خسارت بالاتر و مدت باقیمانده بیشتر ، به‌صورت مستقیم موجب افزایش قیمت خودروی شما در زمان فروش می‌شود لذا وجود این نوع از بیمه نامه‌ها همان‌طور که توضیح داده شد می‌تواند کاهش قیمت خودرو را در زمان فروش به همراه داشته باشد.
  • کاهش اعتبار بیمه‌گذار : بیمه‌گذار باسابقه طولانی و عدم دریافت خسارت نزد بیمه دانا در زمان صدور و پرداخت خسارت دارای اعتبار و مزایای بی‌شماری است و تمدید بیمه نامه کوتاه‌مدت می‌تواند از این اعتبار بکاهد .
  • وجود راه جایگزین : بیمه دانا و این نمایندگی بیمه در سعادت‌آباد طرح‌ها و تسهیلات ویژه‌ای برای ارائه پوشش با بلندترین اقساط داشته که از آن جمله طرح مهر دانا ، صدور قراردادهای گروهی و غیره می‌توان نام برد .

لازم به توضیح است کارشناسان این نمایندگی با 17 سال سابقه مشاوره و ارائه خدمات  بیمه دانا در سعادت‌آباد به‌جز در موارد خاص  و ویژه به‌هیچ‌وجه به دلایل مشکلاتی که برخی از آن در این مقاله بیمه به آن اشاره شد پیشنهاد نمی‌نمایند که بیمه نامه خود را به‌صورت کوتاه‌مدت صادر نمایید ولی بااین‌وجود آمادگی این را داشته تا در صورت لزوم و تقاضا نسبت به صور بیمه نامه کوتاه‌مدت شخص ثالث بیمه دانا برای متقاضیان با کمترین حق بیمه اقدام نماید .

 

حق ­بیمه بیمه شخص ثالث کوتاه مدت بیمه دانا

بیمه دانا سعادت آباد

بیمه شخص ثالث کوتاه‌مدت بیمه دانا به‌صورت روزشمار محاسبه نمی‌شود، بلکه مطابق با ماده 15 آئین‌نامه اجرایی ماده 8 اصلاح قانون شخص ثالث برای بیمه‌های کوتاه‌مدت، حق بیمه بر اساس جدول تعرفه کوتاه‌مدت محاسبه می‌گردد که در ذیل آمده است.

تعرفه بیمه‌های کوتاه‌مدت در بیمه شخص ثالث بیمه دانا

مدت‌زمان بیمه نامه درصد حق بیمه سالیانه مدت‌زمان بیمه نامه درصد حق بیمه سالیانه
تا 5 روز 5 بیش از 90 روز تا 120 روز 40
از 6 روز تا 15 روز 10 بیش از 120 روز تا 150 روز 50
از 16 روز تا 30 روز 20 بیش از 150 روز تا 180 روز 60
بیش از 30 روز تا 60 روز 25 بیش از 180 روز تا 270 روز 80
بیش از 60 روز تا 90 روز 30 بیش از 270 روز 100

 

بر اساس این تعرفه‌ها بیمه شخص ثالث کوتاه‌مدت در بیمه دانا به‌صورت  3 و 6 ماهه به ترتیب 30% و 60% از حق بیمه سالانه محاسبه می‌شود که بدین ترتیب قیمت بیمه نامه شش‌ماهه از نصف قیمت بیمه نامه یک‌ساله بیشتر است چراکه همان‌طور که در قسمت معایب این بیمه نامه آمده، بیمه‌های کوتاه‌مدت برای شرکت بیمه دانا ، ریسک و هزینه‌ای بیشتری را همراه خواهند داشت.

در ضمن این نکته مهم را به یاد داشته باشید که بیمه نامه کوتاه‌مدت شخص ثالث برای موتورسیکلت‌ها و خودروهای صفرکیلومتر صادر نمی‌گردد.

شرایط صدور بیمه نامه شخص ثالث کوتاه‌مدت

پس از خواندن این مقاله و با داشتن اطلاعات کافی می‌توانید به‌صورت حضوری و یا تلفنی با نمایندگی بیمه دانا سعادت‌آباد  تماس داشته و با ارائه اطلاعات اولیه نسبت به دریافت مشاوره تلفنی و حضوری به‌صورت رایگان و شبانه‌روزی اقدام نمایید و پس‌ازآن با  ارائه مدارک لازم اعم از اصل بیمه نامه قبلی و کپی کارت ماشین به‌صورت پشت‌ورو به این نمایندگی بیمه در سعادت‌آباد ، روند صدور بیمه نامه خود را تکمیل نمایید.

لطفاً در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر با کارشناسان این نمایندگی بیمه دانا در سعادت‌آباد تماس برقرار فرمایید .

تماس با ما

 


منابع :

  • پورتال رسمی بیمه داناhttp://www.dana-insurance.com/ اصطلاحات و اطلاعات بیمه نامه ثالث کوتاه‌مدت
  • دستورالعمل صدور بیمه‌های اتومبیل بیمه دانا
  • مصاحبه با کارشناسان و مدیران صدور  بیمه اتومبیل در ستاد مدیریت بیمه‌های اتومبیل بیمه دانا
  • مصاحبه با کارشناسان صدور بیمه نامه شخص ثالث و بدنه شعبه آزادی
  • وب‌سایت نمایندگی بیمه دانا در سعادت‌آباد

بیمه نامه شخص ثالث کوتاه‌ مدت در بیمه دانا