بیمه تمام خطر نصب


بیمه تمام خطر نصب

کشور ایران بعنوان یکی از کشورهای در حال توسعه و با ذخایر و منابع گسترده و گوناگون از قبیل نفت، گاز، پتروشیمی، معدن و …. از چند دهه گذشته تاکنون، همواره در حال ساخت، احداث کارخانه ها، معادن و تاسیسات مختلف در قالب طرح ها و پروژه های عظیم می باشد تا از این منابع به نحو احسن در جهت منافع ملی بهره برداری گردد.

در همین راستا با توجه به سرمایه هنگفتی که در این پروژه ها وجود دارد و به منظور حفظ و صیانت از آن، اخذ بیمه نامه تمام خطر نصب با پوشش های بیمه ای مکفی، یکی از مسائل مهم برای کارفرمایان و پیمانکاران قبل از شروع عملیات اجرایی طرح ها می باشد.

با توجه به تنوع و ماهیت هر یک از پروژه های مختلف و به تبع آن اخذ بیمه نامه جامع که در برگیرنده ریسکهای بیمه گذار باشد، در ادامه، تعریف و چگونگی استفاده از این بیمه نامه توضیح داده شده است. علیهذا نظر به اینکه بیمه تمام خطر نصب مبحثی کاملاً تخصصی و گسترده می باشد، این نمایندگی افتخار دارد برای مشتریان خود مشاوره های لازم را جهت اخذ بیمه نامه مطلوب ارائه نماید.

تعریف و موارد استفاده بیمه تمام خطر نصب

الف- موضوع بیمه: این بیمه نامه که عیناً از متون استاندارد بین المللی مونیخ- ری آلمان اقتباس شده است، در کلیه پروژه های مختلف مهندسی، صنعتی، نیروگاهی، مخابراتی و … که در آن عملیات نصب، مونتاژ و دمونتاژ کلیه ماشین آلات، دستگاهها و قطعات و … جهت احداث کارخانه، تاسیسات، سازه ها و … انجام می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

ب- مدت زمان بیمه نامه: از شروع عملیات نصب تا پایان دوره آزمایش می باشد. لازم به ذکر است با خرید کلوز بیمه ای مربوطه، یک سال دوره ضمانت (دوره نگهداری) می تواند به
بیمه نامه اضافه شود.

تبصره: با توجه به درخواست بیمه گذار و شرایط پروژه، امکان شروع بیمه نامه از زمان انبارداری نیز وجود دارد. همچنین در صورت انجام عملیات ساختمانی قبل از عملیات نصب، این مورد نیز  می تواند تحت پوشش قرار گیرد.

ج- خطرات تحت پوشش: كليه خسارت ها و زيان هاي وارده به اموال بيمه شده در حین اجرای عملیات پروژه را به صورت تمام خطر و به هر علت، اعم از حوادث طبيعي و ساير حوادث، به جز در مواردي كه به طور مشخص در شرایط عمومی بیمه نامه استثناء شده است،
جبران مي نمايد.

خسارات تحت پوشش در این بیمه نامه شامل دو بخش می باشد: بخش اول مربوط به خسارات فیزیکی وارده به تجهیزات و اقلام مورد نصب و بخش دوم شامل خسارات وارده به اموال و اشخاص ثالث می باشد.

نکته: .  با توجه به تنوع و ماهیت هر یک از پروژه های مختلف، کلوزهای بیمه ای مضاعف برای به حداقل رساندن ریسک بیمه گذاران وجود دارد که می توان با پرداخت حق بیمه اضافه این کلوزها را نیز خریداری نمود.

مدارک مورد نیاز جهت صدور بیمه تمام خطر

  • تکمیل فرم پرسشنامه
  • یک نسخه کپی از قرارداد
  • نقشه جانمایی(Layout) پروژه
  • برنامه زمان بندی
  • لیست اقلام نصب به تفکیک قیمت
  • فایل PDF پرسشنامه
  • فایل PDF شرایط عمومی بیمه نامه

گردآورنده : شیرین درخشان