یکی از خدمات بیمه که در آن هزینه‌های درمانی به‌شدت کاهش می‌یابد بیمه تکمیلی است که انواع پوشش‌های آن در بیمه دانا ارائه می‌شود. نمایندگی بیمه دانا سعادت‌آباد درزمینهٔ مشاوره با بیش از 20 سال سابقه مشاوره و ارائه خدمات بیمه درمان تکمیلی و تأمین اجتماعی برای انتخاب انواع بیمه تکمیلی و قوانین آن شمارا به‌صورت 24 ساعته یاری می‌دهد.

سؤالات فراوانی درزمینهٔ بیمه تکمیلی وجود دارد؟ آیا بیمه تکمیلی به‌صورت انفرادی نیز ارائه می‌شود؟ بیمه تکمیلی چه هزینه‌های درمانی را پوشش می‌دهد؟ بیمه تکمیلی هزینه‌های خرید دارو را نیز جبران می‌کند؟

بیمه‌های درمان تکمیلی بیمه دانا

بیمه درمان گروهی یا بیمه تکمیلی از انواع بیمه‌های اشخاص است که شرکت‌ها و سازمان‌ها برای پوشش هزینه‌های درمان کارکنان خود در نظر می‌گیرند. در این نوع بیمه افراد با پرداخت حق بیمه در دوران سلامت، انتظار پوشش هزینه‌های درمانی خود را در دوران بیماری خواهند داشت. پیدایش این بیمه با توجه به عدم پرداخت هزینه‌های درمانی به‌صورت کامل توسط بیمه‌های پایه همچون تأمین اجتماعی، خدمات درمانی و سلامت ایرانیان و همچنین توسعه خدمات درمانی به‌خصوص خدماتی که در مراکز درمانی و بیمارستان‌های خصوصی انجام می‌شود.

درواقع وجود یک بیمه‌گر دوم جهت تکمیل و پرداخت سایر هزینه‌های درمانی خارج از تعهد بیمه‌گران پایه، بیش‌ازپیش احساس شد. موضوع بیمه درمانی تکمیلی طبق آیین‌نامه هفتادوچهار بیمه مرکزی مصوب 24/5/91، جبران بخشی از هزینه‌های بیمارستانی و جراحی ناشی از بیماری، حادثه و سایر پوشش‌های اضافی درمانی بیمه‌شدگان است که در تعهد بیمه‌گر پایه نیست و طی این بیمه‌نامه در تعهد بیمه‌ دانا قرار می‌گیرد.

در ایران، بیمه‌های درمان تکمیلی عمدتاً برای گروه‌های بیش از 50 نفر صادر می‌شود ولی این خدمات در برخی از بیمه‌ها برای گروه‌های کمتر و حتی انفرادی نیز ارائه می‌شود که در این صورت به‌طورمعمول نیاز به انجام آزمایش برای انعقاد قرارداد وجود دارد. سایر شرکت‌های بیمه با توجه به ضریب خسارت بالای این بیمه‌نامه، تمایلی برای صدور آن به‌صورت مستقل برای افراد با تعداد کم ندارند. بدین منظور سازمان‌هاي دولتي و خصوصي كه تعداد كاركنان آن‌ها و افراد تحت تكفلشان بيش از 50 نفر باشد، مي‌توانند تحت پوشش بیمه‌نامه درمان تكميلي قرار گیرند. با اين كار سازمان در هنگام بروز بيماري يا حادثه، آرامش و اطمينان را به بیمه‌شدگان هديه مي‌كند.

پوشش‌های بیمه تکمیلی بیمه دانا چیست و مناسب چه افرادی است؟

خدمات بیمه درمان تکمیلی پوشش مناسبی برای رفع نگرانی‌های افراد و تأمین‌کننده بخش مهمی از هزینه‌های ناشی از بروز بیماری‌ها و حوادث است. با توجه به پیشرفت امکانات و فنّاوری‌های جدید درمانی و درعین‌حال افزایش فزاینده مخارج پزشکی، این نوع بیمه هزینه‌های درمانی مازاد بر تعرفه‌های پایه بیمه‌شدگان را تقبل می‌کند. بیمه درمان تکمیلی راه‌حل مناسبی جهت استفاده از خدمات نوین و پرهزینه درمانی مانند بستری در بیمارستان، انواع جراحی‌ها، هزینه‌های تشخیصی، پاراکلینیکی و درمان سرپائی، رفع عیوب انکساری چشم، هزینه‌های آمبولانس، زایمان، درمان نازایی، جراحی‌های سرپائی، ویزت پزشکان و پیراپزشکان، دارو، انواع خدمات دندانپزشکی، آزمایش‌ها است.

هزينه‌هاي بيمارستاني

بستري و جراحي در بيمارستان و مراكز جراحي محدود (با بيش از 6 ساعت بستري)، آنژيوگرافي قلب و انواع سنگ‌شکن، جبران هزينه‌هاي جراحي مغز و اعصاب (به‌استثناء ديسك ستون فقرات)، قلب، پيوند كليه، مغز استخوان، پيوند ريه و پیوند مغز استخوان و پیوند كبد حداكثر تا دو برابر تعهد بيمارستانی، هزينه‌هاي زايمان طبيعي و سزارین و هزینه‌های مربوط به درمان نازایی و ناباروری شامل اعمال جراحی مرتبط IUI، Zift، Gift، میکرواینجکشن، IVF

هزينه‌هاي پاراكلينيكي

 هزينه‌هاي سونوگرافي، ماموگرافي، انواع سی‌تی‌اسکن، انواع آندوسكوپي، ام آر آي، اكو كار ديو گرافي، رادیوتراپی، استرس اکو، دانسیتومتری هزينه‌هاي مربوط به تست ورزش، تست آلرژی و تست تنفسی نوار عضله، نوار مغز، آنژيوگرافي چشم، نوار عصب، نوار مثانه، شنوایی‌سنجی، بینایی‌سنجی، اعمال مجاز سرپايي شامل شكستگي‌ها، گچ گيري، ختنه، بخيه، كرايوتراپي، اكسيزيون، ليپوم، تخليه كيست و ليزر درمانی، هزينه‌هاي مربوط به رفع عيوب انكساري چشم به ميزان 4 ديوپتر و بيشتر براي هر چشم، هزينه آمبولانس (داخل شهري و بین‌شهری) و ساير فوريت‌هاي پزشكي درصورتی‌که درنهایت به بستري شدن بیمه‌شده در بيمارستان منجر شود.

هزینه‌های آزمایش، فیزیوتراپی و رادیوتراپی و رادیولوژی و نوار قلب

هزینه عینک شامل خرید عینک طبی و لنز طبی

 هزینه دندانپزشکی صرفاً شامل کشیدن، جرم‌گیری، بروساژ، ترمیم و پر کردن و درمان ریشه و روکش به استثنا (ارتودنسی و ایمپلنت و دندان مصنوعی)

هزینه‌های ويزيت و دارو بر اساس فهرست داروهاي مجاز كشور صرفاً (مازاد بر سهم بیمه‌گر اول) و خدمات اورژانس در موارد غیر بستری

در ادامه به سؤالات مهم در این زمینه، نقش مؤثر بیمه درمان تکمیلی بیمه دانا و هزینه‌های پرداختی توسط آن، شرایط موردنیاز برای استفاده از انواع آن توضیحاتی ارائه‌شده است.

مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه دانا

بیمه تکمیلی بیمه دانا ضرورتی برای همه

در کنار روزهای شادی‌بخش زندگی، پیش‌بینی شیوه‌های رفع مشکلات در روزهای تلخ و ناخوشایند، از الزامات یک زندگی شایسته است. امنيت خاطر يكي از اركان مهم زندگي انسان‌ها به شمار می‌رود. نگرانی از دست دادن آرامش و داشته‌هاي زندگی به سبب اتفاقات ناگوار، احساسی است که غالباً افراد با آن دست‌به‌گریبان هستند. بیمه راه‌حلی بود كه توانست با اين ناآرامي‌ها و نگرانی‌ها مقابله کرده و آن‌ها را به آرامش تبديل كند.

بيمه به‌نوعی شکل مدرن كمك همنوعان به یکديگر است. يكي از انواع بیمه‌هایی که براي آرامش ذهني ما طراحی‌شده، تأمین مالي در بازگرداندن سلامتی افراد و عزيزان و خویشاوندان است. با توجه به گسترش امکانات و فنّاوری جدید درمانی و افزایش روزافزون هزینه‌های پزشکی، بیمه تکمیلی در پاسخ به این مسائل مطرح شد. سازمان‌ها و شركت‌هاي موفق براي بالا بردن رضايتمندي كاركنان خود انواع خدمات رفاهي و درماني ازجمله بیمه تکمیلی را براي آن‌ها و خانواده‌شان فراهم مي‌آورند، زيرا معتقدند كه كاركنان راضي، به سازمان وفادار مانده و در جهت تحقق اهداف سازمان گام برمی‌دارند.

آیا بیمه تکمیلی بیمه دانا تمام هزینه‌های درمانی را پوشش می‌دهد؟

بیمه‌های درمان تکمیلی پوشش‌های متفاوتی دارند چه ازنظر نوع پوشش‌ها و چه ازلحاظ سقف تعهدات و لازم است بیمه‌گذار نوع پوشش و سقف تعهدات را بر اساس ریسک‌ها، سن افراد، محل زندگی، ویژگی خانوادگی، شغل و نحوه استفاده از خدمات درمانی انتخاب نماید به‌طور مثال برخی از اقشار جامعه صرفاً از مراکز درمانی خصوصی استفاده نموده که البته بیشتر در مشاغل کم ریسک نیز فعالیت دارند من‌جمله اساتید دانشگاه‌ها که می‌بایست برای آن‌ها قراردادی با سقف تعهدات و پوشش‌های درمانی متناسب با خدمات و تعرفه‌های بیمارستان‌های خصوصی ارائه گردد یا شرکت‌هایی که همکاران یا خانواده دارای بیماری سخت من‌جمله سرطان هستند می‌بایست پوشش درمانی به نحوی ارائه شود که هزینه درمان بیماری آن‌ها به‌طور کامل جبران گردد.

در بیمه‌های درمان تکمیلی بیمه‌گذار می‌تواند با پرداخت حق بیمه اضافی، فرانشیز (میزانی از هزینه‌های درمانی که به عهده بیمار است) تعهدات بیمارستانی را تا ده درصد کاهش دهد. در بیمه‌نامه درمان گروهي، برای تعدادی بيشتر از 4000 نفر، علاوه بر تخفيف‌های گروهي از 5 درصد تا 20 درصد فرانشیز نیز 10 درصد کمتر اعمال مي‌شود.

مدت بیمه‌نامه بیمه تکمیلی در بیمه دانا

مدت بیمه‌نامه بیمه تکمیلی، یک سال است و میزان حق بیمه ماهانه سرانه هر بیمه‌شده به سقف و نوع تعهدات و تعداد بیمه‌شدگان بستگی دارد.

بیمه‌های تکمیلی بیمه‌گذاران بزرگ بیمه دانا و این نمایندگی بیمه دانا:

برخی مشتریان فعلی این واحد مجموعه‌های: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه علامه طباطبائی، دانشگاه آزاد اسلامی، پشتیبانی امور دام تهران – حمل‌ونقل بین‌المللی سامين آسيا ترابر- سازمان تأمین اجتماعي استان تهران – شرکت بازرگانی گاز ایران شرکت اینوک (امارات متحده عربی) شرکت ساختمانی ژیان – صنایع پتروشیمی مسجدسلیمان شرکت بین‌المللی مهندسی ایران (ایریتک) شبکه خبری پرس تی وی هلدینگ سرمایه‌گذاری دارویی بهفار – توليد مواد غذائي توليکو لاک مهندسين مشاور هامون گستر صنعت-مديريت و مهندسي آفاق انرژي پارس توسعه کشاورزي هزاره سوم دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات شرکت توزیع داروئی پوراپخش – فرآورده‌های تزریقی و داروئی ایران آب و فاضلاب استان اردبیل مهندسین مشاور سانو -پايداري سازه و راه –حفاظت الکترونیک کوه پر- خدمات حفاظتي و مراقبتي کاوشگران اطمينان ناظر – فن‌آوری ارتباطات نوري امين بازرسی فنی ایرانیان – مهندسي صنعت پژو هان برق پارس – محیا دارو- شرکت ایران سوئیچ -مهندسین مشاور تهران برکلی پخش سرا سری مشاطب شرکت مان پلاستیکاتحادیه مرکزی مرغداران مهندسی تحکیم فرجام شرکت دلتا پارس نهاده تولیدی نسترن چینی شرکت سامان صنعت آریان شرکت مهندسی انرشیمی شرکت فن‌آوری و اطلاع‌رسانی‌ای تی ای – شرکت پامیکو شرکت عمران و آبادی کیان مهر (ونک پارک) و … می‌باشند.

بیمه درمان تکمیلی بیمه دانا به چه کسانی تعلق می‌گیرد؟

  1. کارکنان رسمی، پیمانی یا قراردادی بیمه‌گزار و اعضای خانواده‌ آن‌ها که بیمه‌گزار این افراد را به‌عنوان اعضای گروه معرفی کرده است و حداقل پنجاه‌درصد آن‌ها باید هم‌زمان تحت پوشش بیمه قرار گیرند.
  • تبصره- بیمه‌گر می‌تواند کارکنان بازنشسته بیمه‌گزار را صرفاً در ابتدای قرارداد و یا در زمان تمدید قرارداد به‌اتفاق کلیه اعضای خانواده تحت تکفل آنان بیمه کند.

شرايط سني بیمه‌شدگان درمان تکمیلی به چه صورت است:

بیمه‌شده اصلی، همسر، پدر و مادر بدون محدودیت و با هر سنی تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی بیمه دانا قرارگرفته.

فرزندان ذكور مجرد حداكثر تا سن ۳۰ سال تمام.

فرزندان مؤنث تا زمان ازدواج و يا اشتغال بكار تحت پوشش بيمه هستند.

  1. ارائه پوشش بیمه درمان به سایر گروه‌ها (از قبیل اصناف، اتحادیه‌ها و انجمن‌ها) ‌به این شرط مجاز است که باهدفی غیر از اخذ پوشش بیمه موضوع این بیمه‌نامه تشکیل‌شده ‌باشند، پرداخت حقبیمه سالیانه توسط بیمه‌گزار تضمین‌شده باشد و بیش از ۵۰ ‌درصد اعضای گروه به‌طور هم‌زمان بیمه شوند.
  2. اعضای خانواده که شامل همسر، فرزندان، پدر، مادر و افراد تحت تکفل بیمه‌شدگان است.
  3. البته تحت شرایط خاص بیمه درمان انفرادی نیز انجام می‌شود که حق بیمه ماهیانه آن در حدود 8 تا 10 برابر بیشتر از بیمه تکمیلی گروهی است و بیمه‌های ارائه‌دهنده این خدمت با تقسیط حق بیمه سالانه به 12 قسط ماهانه در جهت راحتی و آسودگی حال بیماران قدم‌هایی برداشته‌اند.

توصیه مهم به بیمه‌شدگان محترم (استفاده از مراکز درمانی و بیمارستان‌های آنلاین بیمه دانا)

بیمه دانا با تعداد زیادی از بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، مراکز تصویربرداری، آزمایشگاه‌ها در سراسر ایران طرف قرارداد است که به‌صورت آنلاین آماده ارائه خدمات درمانی به بیمه‌شدگان هستند و بیمه‌شده با ارائه کارت ملی تنها با پرداخت هزینه‌های خارج از تعهد احتمالي (هزینه همراه، تفاوت اتاق خصوصی و فرانشیز مراکزی که طرف قرارداد بیمه‌گر اولیه بیمار نباشد) تا سقف تعهدات، پذیرش و معالجه می‌گردد لذا پیشنهاد می‌گردد بیمه‌شدگان محترم حتی‌المقدور از این مراکز درمانی آنلاین بیمه دانا از خدمات درمانی بهره‌مند گردند. لازم به توضیح است تعهدات بیمه‌گر در مورد هزینه‌های درمانی که به‌صورت آزاد و در مراکز غیر طرف قرارداد استفاده می‌نمایند حداكثر تا تعرفه مورد عمل در مرکز طرف قرارداد با بيمه دانا است که پس از كسر سهم بیمه‌گر اوليه قابل پرداخت می‌گردد.

تماس با ما

بیمه درمان تکمیلی در این نمایندگی بیمه دانا در سعادت‌آباد

برخی از خدمات خاص این نمایندگی بیمه دانا در سعادت‌آباد با کادری مجرب و تجربه بیش از 20 سال خدمات بیمه‌ای و مشاوره‌ای بیمه‌ای به‌خصوص درزمینهٔ ای بیمه درمان تکمیلی و بیمه گروهی درمان به شرح ذیل هست:

 

  • ارائه پوشش کامل بیمه درمان بر اساس موارد درخواستی و موردنیاز بیمه‌گذاران برای خانواده و کارکنان مربوطه با نازل‌ترین، ارزان‌ترین و اقتصادی‌ترین حق بیمه و کامل‌ترین پوشش‌ها.
  • اختصاص کارمند جهت مراجعه یا استقرار در شرکت برای ارائه سرویس و مشاوره بیمه‌ای.
  • انجام کلیه کارهای مربوط به تأمین اجتماعی جهت اخذ فرانشیز توسط این نمایندگی بیمه دانا.
  • ارائه کارت طلائی درمان جهت کارکنان ارزشمند شرکت‌ها.
  • پرداخت هزینه‌ها حداکثر ظرف 10 روز کاری به‌حساب کارکنان.
  • اخذ معرفی‌نامه بدون نیاز به مراجعه حضوری کارکنان و همراهی در زمان بستری در بیمارستان.
  • ارائه خدمات شبانه‌روزی و مشاوره آنلاین از طریق کارشناسان مجرب و پزشکان ONCALL جهت دریافت مشاوره‌های پزشکی، درمانی و بیمه‌ای در طول شبانه‌روز و کلیه ایام تعطیل.
  • کاهش و یا حذف دوره انتظار.
  • دریافت هزینه‌های پزشکی و درمانی بدون نیاز به مراجعه حضوری.
  • اطلاع‌رسانی پیامکی ازجمله پرداخت خسارت‌ها.